Artister i 60-talets popklassiker

tisdag 22 december 2015

Femårs jubileumsprogram lördagen 2:a januari 2016

För precis 5 år sedan sändes det första programmet i serien 60-talets popklassiker.
Sedan dess har jag spelat över 5000 låtar från 60-talet (och några från andra tider också).
I jubileumsprogrammet kommer jag att spela mina favoritlåtar från 60-talet.
Jag spelar dom 20 bästa låtarna och börjar med nummer 20 och går uppåt.
Jag hoppas du gillar dom.


1. The Beatles - Strawberry Fields forever
2. The Shadows - Wonderful land
3. The Kinks - Waterloo sunset
4. Frank Ifield - I remember you
5. The Who - My generation
6. Glen Campbell - Witchita lineman
7. Adam Faith - Knocking on wood
8. The Swinging Blue Jeans - Youre no good
9. Johnny Rivers - Poor side of town
10. The Kingston Trio - One more town
11. The Four Seasons - Opus 17
12. The Beach Boys - God only knows
13. The Association - Never my love
14. The Beatles - Ticket to ride
15. The Ronettes - Be my baby
16. The Cascades - Rhythm of the rain
17. The Viscounts - Who put the bomp
18. Johnny Kidd and the Pirates - Shaking all over
19. The Zombies - Tell her no
20. Simon and Garfunkel - The boxer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar